Rady, ako zvládnuť záručný a pozáručný servis elektrospotrebičov
Porucha, zlosť, opakované čítanie manuálu, rezignácia a až tak nasleduje záručný a pozáručný servis elektrospotrebičov. K tomu pripočítajme nie vždy ústretový, niekedy až ignorantský, prístup personálu, ktorý našu náladu ihneď „vylepší“. Prečítajte si, ako sa dá stopercentne pripraviť na uplatnenie záruky poškodeného tovaru a čo si všímať pri hľadaní a výbere kvalitného pozáručného servisu.
Záručný a pozáručný servis elektrospotrebičov nie je to isté
Záručný servis znamená, že firma poskytuje záruku na tovar, ktorý nám predala. Vo väčšine sa vzťahuje výlučne na funkčnosť daného zariadenia, a to v trvaní 2 rokov. Ak sa v tomto období vaša práčka či mixér rozhodnú štrajkovať, mali by ste za ne dostať ich novú, alebo opravenú verziu. Predávajúci je povinný vykonať opravu zadarmo, zvyčajne to stíha do 30 dní. Niektorí predajcovia ponúkajú aj pozáručný servis. Môžete ho využiť po uplynutí záručnej doby elektrospotrebiča, a to buď na mieste jeho zakúpenia, alebo u inej spoločnosti. Odporúčame dopredu si zistiť, či daná firma poskytuje pozáručný servis na vašu značku a typ elektrospotrebiča.
Kedy je záručný a pozáručný servis elektrospotrebičov kvalitný?
Profesionálny záručný a pozáručný servis garantuje použitie originálnych náhradných dielov. Taktiež ponúka záruku na vykonaný záručný alebo pozáručný servis. Pred očami zákazníka predvedie funkčnosť už opraveného tovaru a poskytne profesionálne poradenstvo pri jeho používaní. Nežiada dodatočné poplatky, t. j. cena opravy je daná vopred. S klientom komunikuje ústretovo a v prípade oneskorenia opravy ho včas informuje. Na svojom webe či Facebooku uverejňuje referencie zákazníkov, a to pozitívne aj negatívne.
Ako na to?
Žiadať o záručný a pozáručný servis je možné viacerými spôsobmi. Najčastejšie odovzdaním poškodeného tovaru na predajni, príp. priamo v servise. K obľúbeným formám patrí aj vyplnenie online formulára na webovej stránke firmy, zaslanie e-mailu s popisom poruchy alebo jej nahlásenie na asistenčnej, príp. zákazníckej telefónnej linke. Pri reklamácii a oprave uvádzame trvanie a prejavy poruchy elektrospotrebiča. (Ak je ešte v záruke, neodstraňujeme chybu vo vlastnej réžii. Predávajúci záruku nemusí akceptovať.) Nevyhnutné sú aj údaje o tovare – názov, sériove číslo a pod. Potrebujeme mať aj doklad o kúpe, napr. pokladničný blok či faktúru. Elektrospotrebič odovzdávame do záručného a pozáručného servisu vhodne zabalený a čistý.
Je prospešné, ak firma ponúka záručný aj pozáručný servis elektrospotrebičov. Tak ako my vo Fidelia Service, s. r. o. – garantujeme široký sortiment služieb, ústretovú komunikáciu a profesionálny prístup. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať.