Výroba lepiacich pások – kto a prečo vlastne
Výroba lepiacich pások predstavuje na prvý pohľad nepatrnú činnosť, ktorej význam sa zvykne prehliadať. Avšak lepiaca páska sa nájde takmer v každom dome a určite v každej kancelárii. Pomáha pri balení, upevnení, spájaní či pripevnení rôznych veci, príp. ich rýchlej ľahkej oprave. Pôvodne však nebola určená na použitie v administratíve či domácnosti. Predstavovala dôležitú súčasť v autoservisoch a pekárňach.
Lepiace pásky a ich dôležitosť
Praktické spoľahlivé a samozrejmé maličkosti. Aj takto znie opis lepiacich pások. Vzhľadom na množstvo výhod sa výroba lepiacich pások celosvetovo rozšírila a spoločnosti sa predbiehajú, kto ich dokáže ešte viac vylepšiť. Bežný spotrebiteľ sa uspokojí aj s ich aktuálnymi prednosťami. Najmä priemyselné firmy si často nevedia predstaviť isté úkony bez lepiacich pások. Koncovú výrobu firiem sú schopné optimalizovať vďaka svojej rýchlej priľnavosti, flexibilnej manipulácii a bez potreby schnutia (ako je to pri lepidlách). A navyše, lepiace pásky dostať aj v bezfarebnej verzii, takže po použití sú takmer neviditeľné. Nehovoriac o tom, že lepiace pásky vydržia aj pri teplotných rozdieloch, čiže im nevadí chlad ani horúčava. Výroba lepiacich pások sa postupne začala rozširovať, a preto dnes dostať lepiace pásky v rôznych veľkostiach, farebných prevedeniach, s jedno- či obojstranne lepiacimi plochami. Lepiace pásky majú jednoduché používanie, neodparujú sa z nich nebezpečné látky a po ich použití nie je potrebné žiadne čistenie. Aj preto je výroba lepiacich pások – vzhľadom na ich odbyt – viac ako žiadaná.
Výroba lepiacich pások začala v USA
Výroba lepiacich pások predstavuje dôležitú súčasť plynulého fungovania najmä pri výrobných a baliacich procesoch vo firmách. Nehovoriac o všestrannom využití v domácnostiach. Kde vlastne začala výroba lepiacich pások? A teraz trochu histórie. Prvotná výroba lepiacich pások nebola distribuovaná pre potreby kancelárií či domácnosti. V 20. rokoch minulého storočia boli v Amerike obľúbené autá s dvojicou farebných odtieňov. Servisy na oddelenie farieb používali chirurgickú pásku, ktorá ale mala silné lepidlo. Ostávalo na povrchu auta či dokonca odlepovalo farbu. Tak začal Richard G. Drew experimentovať. Po dvojročnom skúšaní sa spustila jeho výroba lepiacich pások – papierových, ktoré boli pre farbenie áut ideálne. Drew chcel pomôcť aj pekárom s problémami pri uzatváraní pečiva do celofánu a vymyslel priehľadnú lepiacu pásku. Tak začala masová výroba lepiacich pások, keďže sa nimi dalo takmer čokoľvek prilepiť, zlepiť či ľahko opraviť.
Nielen výroba lepiacich pások, ale aj nákup a predaj obalových i baliacich materiálov a produktov patria do portfólia firmy TRIAM v Podlužanoch. Rozvoz poskytujeme vlastnou dopravou priamo ku klientovi v čo najkratšej dobe.