Načo slúži monitoring kvality sociálnych služieb?
Monitoring kvality poskytovaných sociálnych služieb je veľmi dôležitý hneď z viacerých pohľadov, jedným z najdôležitejších je zistenie kladných stránok poskytovaných služieb, odhalenie nedostatkov, ich porovnávanie a analyzovanie. Taktiež po definovaní nedostatkov poskytovaných sociálnych služieb je možné pokúsiť sa o ich vylepšenie či úplné odstránenie. Vďaka monitoringu kvality sa získavajú potrebné dáta, s ktorými je možné ďalej pracovať.
Kde všade prebieha monitoring kvality?
Monitoring kvality je vykonávaný vo viacerých oblastiach a sférach, či už pracovných, súkromných alebo na zistenie kvality určitých produktov či poskytovaných služieb. Vďaka monitoringu kvality je možné získať akúsi spätnú väzbu plnú dôležitých údajov a dát, s ktorými sa dá ďalej pracovať. Aj z tohto dôvodu je potrebné vykonať monitoring kvality na najvyššej kvalitatívnej úrovni tak, aby boli získané pravdivé dáta a bolo možné s nimi ďalej pracovať. Potrebné je odborne definovať i vstupy a výstupy každého monitoringu a po jeho ukončený analyzovať zistené fakty.
Monitoring kvality na Slovensku vykonávajú viaceré spoločnosti, v tejto oblasti je potrebné obrátiť sa na spoločnosť s profesionálne vyškolenými zamestnancami s potrebným vzdelaním v oblasti monitoringu kvality. Napríklad monitoring kvality sociálnych služieb si vyžaduje osobitný prístup a presné dodržiavanie dopredu definovaných postupov.
Prečo je monitoring kvality sociálnych služieb nevyhnutný?
Monitoring kvality sociálnych služieb je nevyhnutný pre získanie objektívneho pohľadu o poskytovaní služieb vo vybranom objekte vybraným poskytovateľom. Poskytovanie sociálnych služieb má na Slovensku určité pravidlá a poskytovatelia služieb sú viazaní ich dodržiavaním. I keď ide o zásady dané zákonom, do ktorých tiež spadá dodržiavanie základných ľudských práv, vo viacerých prípadoch sú na základe monitoringu kvality poskytovaných služieb odhalené nedostatky.
Niekedy ide o neúmyselné nedodržiavanie zákonných povinností inokedy si je poskytovateľ nedostatkov v poskytovaní sociálnych služieb vedomí. Aj vďaka monitoringu kvality je možné dosiahnuť odstránenie týchto nedostatkov a zlepšenie stavu poskytovania sociálnych služieb pre všetkých, ktorí tieto služby potrebujú a využívajú. S monitoringom kvality sa obráťte na profesionálov, ktorí ku svojej práci pristupujú zodpovedne a ich pracovné výsledky sú viditeľné.
Firma Tabita s.r.o. sa na Slovensku venuje problematike kvality v sociálnych službách. Vytvorili sme metodické príručky pre odborné procesy opatrovania, ošetrovania, adaptácie, sociálneho poradenstva, individuálneho plánovania a sociálnej rehabilitácie. Naši pracovníci sú nielen poradcovia, ale aj audítori systému manažérstva kvality podľa normy ISO, metodici, školitelia a posudzovatelia pre model CAF a model EFQM. Pre bližšie informácie nás neváhajte kedykoľvek kontaktovať.