Čo je Google Consent Mode V2? (1. časť)
Google Consent Mode V2 je dôležitou zmenou v personalizovanej reklame cez Google Ads. Možno ste cez notifikácie vo vašom rozhraní Google Ads postrehli, že Google v tomto roku zavádza nové požiadavky pre inzerentov, ktorí chcú aj v budúcnosti využívať personalizované reklamy, známe ako remarketing. Bude potrebné implementovať aktualizovaný Google Consent Mode, ak chcete pokračovať v ich používaní.
Vzhľadom na to, že remarketingové kampane sú kľúčové pre mnoho stredných a väčších účtov, neodporúčame ignorovať primerané opatrenia a implementáciu aktualizácie Google Consent Mode. Dôležitou informáciou je, že podľa dostupných informácií plánuje Google začať postupné aktivácie na účtoch už v marci 2024.
Ako postupovať?
Podľa aktuálnych informácií máte dve možnosti:
Možnosť č. 1: Ak nepoužívate a v budúcnosti ani neplánujete využívať GAds remarketing, nie sú z vašej strany potrebné žiadne kroky, t. j. žiadne aktualizácie.
Možnosť č. 2: Ak chcete v budúcnosti využívať GAds remarketing, je nevyhnutná implementácia novej verzie Google Consent Mode.
Pozrime sa bližšie na to, čo sa mení s novou verziou Google Consent Mode a ako vyriešiť jej update.
Zmeny v Google Consent Mode V2
Nová verzia Consent Mode – Google Consent Mode V2 – predstavuje pokročilejšiu verziu tohto riešenia od Google. Jej update spočíva vo vyžadovaní explicitného súhlasu užívateľov na spracovanie súborov cookie, ako aj na spracovanie osobných údajov. A to najmä v súvislosti s personalizovanou reklamou. (Nezabúdajte, že zlé nastavené cookies vám môžu priniesť pokutu.)
Aké je pozadie aktualizácie Google Consent Mode V2?
Odborníci vysvetľujú, že aktualizácia Google Consent Mode V2 reaguje na prísnejšie normy ochrany súkromia, predovšetkým v Európskom hospodárskom priestore. Zároveň je súčasťou regulácie Digital Markets Act. Od marca 2024 teda bude Google kontrolovať, či inzerenti spracúvajú údaje používateľov v súlade s ohľadom na platnú legislatívu.
Na záver dodáme, že Google Consent Mode V2 ako nová verzia umožňuje dva dodatočné stavy súhlasu, ktoré sa týkajú reklamy, a to ad_user_data a ad_personalization. Cieľom je zaistiť, aby sa so získanými používateľskými údajmi zaobchádzalo podľa preferencií používateľov, ale aj príslušných právnych predpisov (GDPR, ePD a pod.).
Google Consent Mode je kľúčový pre webové stránky, ktoré smerujú na personalizovanú reklamu. Jeho implementácia je nevyhnutná a inzerenti, ktorí ju neuskutočnia, môžu od marca 2024 čeliť negatívnym dôsledkom. Pomôžu vám skúsení odborníci.
Zdroj: https://www.dase-analytics.com/blog/sk/consent-mode-v2-co-musite-vyriesit/